Heb je de afgelopen tijd verschillende plattegronden van Omnipark De Brug voorbij zien komen? En vraag je je af: welke klopt nou? Logische vraag.

Ontwerpen zijn nooit in beton gegoten. Elk detail wordt voortdurend bekeken, besproken en verbeterd door een team van specialisten. We willen daarom benadrukken: er is nog geen definitief ontwerp. Het ontwerp wordt momenteel getoetst en daarna definitief gemaakt.

Omdat er veel belangen zijn, wordt continu nagedacht over de slimste routes, de beste indeling van de sportzone, het gebouw en ja, ook over de das, die een plekje moet krijgen.

Tijd voor een update

Daarom delen we graag de meest actuele plattegrond. Hierin zie je hoe het MFA (multifunctionele accommodatie) is gepositioneerd en ingepast in het landschap.

De architect Slangen+Koenis heeft samen met de gemeente en betrokken partners flinke stappen gezet. We nemen je mee in de laatste inzichten:

Fietsroutes en bereikbaarheid

Rondom het parkgebied wordt gewerkt aan veilige, maar praktische aansluitingen voor fietsers. Denk aan duidelijke, overzichtelijke paden met logische verbindingen. 

Verder worden er twee fietsenstallingen gerealiseerd, elk met ruimte voor ongeveer 192 fietsen. Ook komt er één grote parkeerplaats met in totaal 287 plekken en één in- en uitrit.

Toekomstige woningbouw

In het omgevingsplan is ook ruimte gereserveerd voor drie bouwblokken in het gebied ‘Den Uil’. De bedoeling is om hier in de toekomst 3 x 8 woningen te realiseren.
Het gaat om een mix van:

    • levensloopbestendige woningen
    • rijwoningen
    • urban villa’s met twee woonlagen en een kap (zie onderstaand referentiebeeld)

Per bouwblok is ruimte voor 12 parkeerplaatsen. De opzet en architectuur sluiten aan bij de parkgedachte van Omnipark De Brug: groen, ruim en uitnodigend.

Sportzone in beweging

Een goed voorbeeld van dat meebewegen: De transportleiding voor het riool heeft invloed op de indeling van de sportzone. Daarom zijn de voetbalvelden iets verschoven. Het positieve effect? Het zicht op het hoofdveld van voetbal wordt juist centraler en beter.

Geluidsonderzoek in volle gang

Om eventuele geluidsoverlast te beperken door padel, loopt er momenteel een experiment met MetroXL-panelen. Deze panelen moeten bijdragen aan een stillere en prettigere omgeving. Zodra hier meer duidelijkheid over is, delen we dat natuurlijk.

Akoestiek in de eventzaal

Ook in de eventzaal is veel aandacht voor een prettige akoestiek. De architect heeft gekozen voor gordijnen als flexibele ruimtescheidingen; het textiel draagt bij aan het absorberen van geluid. Daarnaast worden de wanden schuin geplaatst om galm en weerkaatsing te verminderen.

De zaal krijgt een vast podium met voldoende bergruimte voor techniek en inrichting.

Meer weten? Of het uitvoeringsplan teruglezen?

In een eerder bericht deelden we al het uitvoeringsplan. Je vindt de tijdlijn/routekaart hier. 

Heb je vragen of opmerkingen? Laat het ons weten via de website of social media.